יום חמישי, 9 בינואר 2020

הנדסה אווירונאוטית

ענף ההנדסה הקשה ביותר

יש הרבה ענפים בתחום הגדול שנקרא הנדסה אך אין ספק כי הנדסה אווירונאוטית היא הקשה ביותר. נכון שקשה מאוד להשוות בין הענפים, הרי אי אפשר להשוות בין הנדסת חומרים להנדסה ביו טכנולוגית, אך מבין כל הנושאים הללו ענייני תעופה עם המשמעותיים ביותר, בוודאי כאשר מדובר על יציאה מגבולות כדור הארץ. אמנם החלל הוא ענף קטן מאוד ביחס לשגרת היום יום של התעשיות האווירונאוטיות אך גם כשר מתרכזים בכלי טיס בלתי מאוישים, במטוסים ובטילים, הרי שכל טעות בחישובים או בבנייה של המוצר יכולה להוביל לפגיעה באנשים רבים ובאיבוד של כסף רב 

מה כוללת הנדסה אווירונאוטית? 

  • הנדסה אווירונאוטית היא אחד הענפים המעניינים ביותר בעיקר בגלל התקדמותה של ישראל בתחום כלי הטיס הבלתי מאוישים. לא נחזור על ההיסטוריה אך בקצרה, ישראל פיתחה מטוס מתקדם מאוד מסוג לביא ובגלל היחסים עם ארצות הברית הפרויקט ננטש. לאחר מכן התפתחה תעשייה של כלי טיס בלתי מאוישים וכיום ישראל היא מעצמה בתחום, ומדינות רבות קונות מאיתנו את הכלים הכי טובים והכי מתקדמים.
  • מלבד כלי טיס בלתי מאוישים, הנדסה אווירונאוטית כוללת גם מטוסים, החל ממטוסי סילון ועד מטוסים קלים. הנדסה אווירונאוטית מאופיינת בעיקר בשדרוג כלי טיס בימינו כיוון שלמרות שתחום זה מפותח מאוד, תמיד יש רצון להתייעל עוד. כלי הטיס כיום הופכים להיות מהירים, יעילים ובטוחים יותר ולמהנדסים האווירונאוטים יש השפעה רבה על כך.
  • הנדסה אווירונאוטית כוללת גם את כל תחום החלל וזה אומר טילים שמשוגרים לחלל ולוויינים. תחום זה הוא המורכב ביותר וגם מי שמתעסק בהנדסה אווירונאוטית לא בטוח ייגע בתחום הזה כל חייו. רק הטובים ביותר מתאימים לתחום כזה וזה דבר שצריך לקחת בחשבון עוד לפני שמחליטים להתחיל את הדרך המקצועית בענף. 

כיצד ניתן להיכנס לתחום?
מי שרוצה להתעסק בתחום ההנדסה האווירונאוטית חייב ללמוד לתואר ראשון באווירונאוטיקה. את המסלול הזה ניתן לעבור בטכניון, באוניברסיטת תל אביב, באוניברסיטת בן גוריון ובעוד מספר מקומות בארץ כולל כמה מכללות. חשוב לזכור כי התחום קשה מאוד והלימודים עצמם נמשכים לפחות 4 שנים. 4 השנים הללו יהיו קשות מאוד ויכולות גם להפוך להיות 5 שנים די בקלות. בדרך כלל קשה למצוא עבודה טובה ללא ניסיון אך אם תהיו טובים בתואר תוכלו למצוא עבודה בקלות רבה יותר משאר מקצועות ההנדסה כיוון שיש הרבה ביקוש למהנדסים שלמדו אווירונאוטיקה ובפועל אין הרבה היצע.
למי מתאים לעסוק בתחום?
אין ספק שהיוקרה שבלימודי הנדסה אווירונאוטית יכולה לקנות אתכם ולשכנע אתכם להירשם ללימודי תואר ראשון אך יכול להיות שהעבודה הראשונה שלכם בעצמה לא תהיה כל כך מושכת או מעניינת ולכן, ואולי זה דבר שתבינו כבר בסמסטר הראשון. לכן לפני שמתלהבים מהמשכורת הגבוהה שצפויה למהנדסים אווירונאוטים ולפני שאת מתחילים לחלום על הלוויין הראשון שאתם משגרים לחלל, חשוב שתזכרו שמדובר בתחום שכולל הרבה פיזיקה, מתמטיקה ומקצועות ריאליים אחרים ברמה הדיוק והעומק הכי גבוה שיש. כמו כן יש הרבה חומר תיאורטי לפני המעשי והדרך להצלחה ארוכה מאוד. 
מה היתרונות של ענף זה?

ענף האווירונאוטיקה הוא אחד המתגמלים ביותר שיש. אם תהיו מהנדסי אווירונאוטיקה טובים אתם צפויים להרוויח לפחות 15 אלף שקלים כבר בשלב ההתחלתי. כמובן שעם הניסיון ולפי הביקוש לאנשים כמוכם אתם יכולים להגיע לשכר הרבה יותר מרשים, לעתים מעל 30-40 אלף שקלים. כמו כן חשוב לציין כי זה אחד התחומים הכי מעניינים שיש ולדעת רבים, מדובר בתחום העתיד. יחד עם זאת התחום לא משעמם לרגע אחד, הוא גם כולל חלקים מעשיים וירידה לשטח לשם כך.
הפוסט פורסם ראשון במדיום בתאריך 9.1.20

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה