יום ראשון, 25 באוגוסט 2019

אנליזות חומרים מרוכבים

את האנליזות מבצעים כדי לבדוק מספר רב של תהליכים וחומרים. מתי מבצעים אותם על חומרים מורכבים ומדוע זה כל כך חשוב? הנה כל המידע במקום אחד.

מהו חומר מרוכב ומה היתרונות שלו?

חומר מרוכב הוא למעשה מבנה הנדסי שמורכב מכמה חומרים שונים. החומרים הללו יכולים להיות שונים מאוד זה מזה ברמה שהם לא קשורים אפילו לאותה משפחה, כמו למשל ברזל ופלסטיק. למה בכלל צריך חומרים מרוכבים? החומרים המרוכזים מהווים חלק חשוב מאוד מהמבנים הכי משמעותיים בחיינו כמו למשל כלי נשק, מבני מגורים, כלי רכב, מטוסים, ספינות וכולי. אמנם יש חומרים מרכזיים שמשתתפים בהקמת כלים כמו אלו אך השילוב של חומרים אחרים תורמת לאיטום שלהם, לקלות המשקל שלהם ובין היתר גם לעלותה בנייה. כך עלות השימוש יורדת והבטיחות שלהם עולה מאוד.

מהם אנליזות לחומרים מרוכבים?

אחרי שהבנו מהו חומר מרוכב, מה היתרונות של השימוש בו וכמובן מדוע הוא חשוב לחיינו צריך להבין כיצד בודקים אותו. הבדיקות שלו הן למעשה אנליזות חומרים מרוכבים וזה הנושא שעליו נתעמק היום. האנליזות הללו אמורות לבחון את מידת החיבור של החומרים זה לזה, זאת למרות שהם בעצמם לא מתאחדים בתהליכים כימיים אלא רק משתתפים להשגת אותה המטרה. כמו כן יש צורך לבדוק כיצד ניתן לשפר את החומרים הללו ומה הרף המקסימלי שמעבר לו החומר עצמו יכול להתפרק או להיכשל במשימתו. למשל, טנק עשוי מחומר מרוכב כך שיחס חוזק המשקל שלו מעולה, אך יש לבדוק עד כמה. 

מי יכול לבצע את האנליזות?

אנליזות חומרים מרוכבים הוא אחד הענפים הכי קשים שיש. ענף זה יכול להיות משמעותי מאוד לא רק לאובדן של רכוש רב אחרי הקמת פס ייצור למוצר או כלי מסוים, דבר שלעתים נאמד בעשרות מיליוני דולרים, אלא גם לפגוע בחיי אדם. לכן יש צורך בחברות מנוסות בלבד שיוכלו לבצע את האנליזות הללו בעזרת מכשירי מדידה, חישובים מדויקים וכמובן גם ניסויים בפועל. את האנליזות הללו מבצע צוות שלם של מהנדסים, בהתאם לסוג המוצר או הכלי. יכולים להשתתף בביצוע האנליזות מהנדסי חומרים, מהנדסי בניין, מהנדסי אווירונאוטיקה וכן הלאה. 

כיצד נוכל לבחור בחברה טובה?

אם אתם רוצים לבחור את החברה הטובה ביותר שתעמיד לרשותכם צוות אנליזות מקצועי אתם חייבים לבצע סקר שוק. אמנם התחום לא יהיה מוכר לרוב האנשים אך מי שמתעסק בבנייה של מוצרים או כלים חדשים בוודאי יכיר את הנושא יותר לעומק. חשוב להתייעץ עם מומחים כבר מההתחלה ולכן כדאי לבצע את סקר השוק הזה עוד בראשית דברים ולא להמתין רק לשלב האנליזות. כך תוכלו גם לחסוך כסף רב בתהליך ההרכבה והיצירה של המוצר במקום לחזור על פעולות אחרי שיתגלו כשלים, שכנראה יתגלו גם אחרי התכנון הכי מדויק שיש. חשוב להתייחס לניסיון, ליחס האישי וגם להמלצות.

דוגמאות לאנליזות לחומרים מרוכבים 


יש מגוון רחב של מוצרים וכלים גדולים וקטנים שעשויים מחומרים מרוכבים כאשר ההשלכות של הריסתם או אפילו פגם קטן בהם במהלך השימוש, יכולות להיות גדולות מאוד. ניקח למשל מטוס שעשוי מכמה חומרים מבד מתכת, כאשר אין הכוונה לתכולה הפנימית שלו. המטוס עצמו בנוי בעיקר ממתכת אך יש עוד חומרים שמשתתפים בהרכבה שלו היכן שניתן כדי לפזר את החום שיוצא מהמנוע שלו בצורה טובה יותר ובעיקר להפוך אותו להיות קל יותר. על המטוס יש לבצע אנליזות שונות בכדי להבין האם החומרים הללו יכולים להתפרק בגלל פגיעה, בגלל חום גבוה מידי וכן הלאה.
הפוסט פורסם ראשון בבלוג מדיום בתאריך 25.8.19

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה