יום שני, 24 באוגוסט 2020

הנדסה אזרחית לחברות פרטיות

 בשנים האחרונות ניתן למצוא תנופה משמעותית בכמות הסטודנטים שפונים ללימודי הנדסה אזרחית, וזאת בזכות ההבנה שאט אט מחלחלת — ההבנה שיש צורך במהנדסים אזרחיים, אך המציאות היא שאין מספיק היצע, ועל כן המסקנות יושמו וכיום לא רק שיותר סטודנטים מכירים באופציה, אלא גם התחום נחשב יוקרתי, ולו כי אנשים מתחילים להבין שמדובר בהרבה ומעבר לשהייה סיזיפית באתרי בנייה.

נדבך חשוב בקיומה של המדינה

הנדסה אזרחית עוסקת בכול מה שנוגע למחקר, תכנון וביצוע בתחום הבנייה, ובכול מה שנוגע לניהול ופיקוח בפועל, כאשר יש מהנדס אזרחי שאחראי על התכנון ויש מהנדס אזרחי שאחראי על היישום וכששניהם ביחד מאחדים כוחות התוצאה לא רק מתקדמת, אלא גם בטוחה, מסודרת ומבטיחה. אי לכך מהנדסים אזרחיים מהווים נדבך חשוב בקיומה של המדינה — מסייעים לסך מערכת הבינוי ותומכים בהתקדמות פורצת הדרך שמורגשת במגוון נדבכים.

השוק הפרטי לעומת השוק הציבורי

ידוע לכל שמשכורת של מהנדס אזרחי מתחילה ב10,000 ש”ח ותוך זמן קצר יכולה להכפיל את עצמה, אך גם ידוע לכל שאם בוחרים במשרה שמציע השוק הציבורי, הרי שאז המשכורת נחתכת באמצע. למה אם כן עדיין מהנדסים אזרחיים מסכימים לעבוד לצד מחירים נמוכים? ובכן הרוב הגדול אינו מסכים ואכן שלל משרות ציבוריות אינן מאוישות, ומי שכן מסכים פשוט מבקש לצבור ניסיון, אך רוב הסיכויים שלאחר תקופה קצרה הוא ייצא לשוק העבודה הפרטי, זה שבאמת יש לו מה להציע.

הצצה לתחומי תעסוקה

בכדי להבין מה יש לשוק העבודה הפרטי להציע בתחום, נציין שתחומי העיסוק של מהנדסים אזרחיים מאוד מגוונים. מבקשים הצצה? ובכן מהנדס אזרחי יכול לבחור להקים מבנים ותשתיות, לעבוד בתחבורה ימית ואווירית, לעסוק בתכנון מנהרות וגשרים, לסייע בתכנון העירוני, לפתח מתקנים תעשייתיים, לסייע בשמירה על איכות הסביבה, לנצל חומרי גלם ולמחזר חומרים, לסייע בפיתוח טכנולוגיות בנייה, לפקח על איכות חומרי הגלם שנבחרו לצורכי בנייה, לנהל משאבי מים, לעסוק בהנדסת קרקע וכדומה, כך שמדובר במקצוע שנדרש עבור אינספור חברות פרטיות ומדובר במקצוע שיודע להציע הרבה ומעבר לאתרי בנייה.

ללא גבולות — דוגמאות למשרות

אז אלו עבודות החברות הפרטיות יודעות להציע למהנדסים אזרחיים? עבודות בתכנון וסימולציה, באופטימיזציה של תהליכי בנייה, בניתוח עלויות, בבחינת כדאיות כלכלית של שלל פרויקטים אזרחיים, במציאת פתרונות לשיפור מקורות המים, בייצור כלי שייט, בהנדסה אווירונטית, בפיתוח מקורות מזון, בהנדסת מכונות, בפיתוח מקורות אנרגיה, בפיתוח נמלים ותחנות כוח, בתחום מערכת הרכבות ועוד, כך שבין אם בוחרים להתמחות בהנדסת הסביבה, בהנדסה חקלאית, בהנדסת תחבורה, בהנדסת מבנים או בהנדסה גיאוטכנית, הרי שלא חסרות משרות בתחום.

הנדסה אזרחית — דורון שליו הנדסה

יתרונות המקצוע

למרות שכיום חלה תנופה ניכרת במספר הסטודנטים שניגשים ללמוד הנדסה אזרחית, עדיין קיים חוסר ממשי באנשי מקצוע, ועל כן מוטב להכיר ביתרונות המקצוע, כאשר יתרון מרכזי מתמקד בנחיתה רכה בשוק העבודה, ופה נציין שלושה יתרונות נוספים:

1. הסטודנטים מתחילים בסטאז’ עוד בתקופת הלימודים, כך שהם יוצאים לעולם הגדול עם ניסיון.

2. ניתן לבחור להתמחות בשלל נישות, כך שרבים זוכים לא רק במקצוע מבוקש, אלא גם בהתאמה מלאה בהתאם לתחומי עניין.

3. משכורת גבוהה

היום יותר מתמיד

לסיכום נציין שמדובר בתחום מרתק, עשיר בתחומי התמחות, מאוד מבוקש, שתמיד ניתן להתקדם בו ויותר מכל מדובר בתחום שזהו בדיוק הזמן ללמוד אותו — לפני שיש הצפה בסטודנטים שמחזיקים בתואר. אי לכך רבים שמחפשים איזה מקצוע ריאלי מצדיק לימודים גבוהים, מגיעים בדיוק לאותה מסקנה — לימודי הנדסה אזרחית!

המאמר קורא כרטיסים רב קו פורסם לראשונה בבלוג

from https://medium.com/@doronandasa/ – Feed

https://medium.com/@doronandasa/%D7%94%D7%A0%D7%93%D7%A1%D7%94-%D7%90%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99%D7%AA-%D7%9C%D7%97%D7%91%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%A4%D7%A8%D7%98%D7%99%D7%95%D7%AA-e5158752d4eb


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה