יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

על הפרויקטים המדהימים של מצרים העתיקה

אתם בוודאי יודעים כי התחום של הנדסהאזרחית לא שמור רק לנו, אבל השאלה היא - עד כמה זה חוזר אחורה? יש שטוענים כי המצרים, היו בעצם הראשונים לפתח את התחום! אין זה אומר שלפני האימפריה המצרית העתיקה לא היו מבנים - אבל נראה כי במצרים העתיקה, הייתה החשיבה המונחית הראשונה על פרויקטים שונים של הנדסה אזרחית, ויש שטוענים כי הפרעונים הראשונים - היו אף האדריכלים הראשונים בעולם כולו. אם כך, במה הייתה מיוחדת האדריכלות וההנדסה המצרית?

כמה מהפרויקטים המדהימים
       הגאוגרפיה המצרית - אי אפשר להבין את התחום של הנדסה אזרחית במצרים העתיקה, אם לא מבינים קודם כל את הגאוגרפיה של מצרים העתיקה. מדובר על אזור מדברי מאד, אבל הנילוס הוא מקור לשפע. לכן, רוב המבנים במצרים העתיקה, מורכבת ממלט שהוא שילוב של בוץ ושל מים - דברים אשר אפשר למצוא בשפע באזור הנילוס.
       הפירמידות - אין מי שלא מכיר את הפירמידות של מצרים, ויודע עד כמה הן מרשימות. אולם, האם אתן יודעות שהן מרשימות מאד מומחים בתחום של הנדסה אזרחית עד לימינו? מופלא עד כמה תוך שימוש בטכנולוגיה בסיסית למדי - הצליחו במצרים העתיקה להרים לבנים כבדות כל כך, ואין ספק שהעובדה שהאימפריה המצרית הייתה קיימת יותר מ2,000 שנה(!) היא שאפשרה גם למצרים לשכלל את שיטתם, וכך למרות הטכנולוגיה הבסיסית - מצאו את השיטה הטובה להקמת הפירמידות.
       המקדשים - המקדשים במצרים העתיקה קצת פחות מוכרים, אך הם עדיין נחשבים פאר ארכיטקטוני בתחום של הנדסה אזרחית. הם נבנים כמעין מסלול שתמיד יוצא מהנילוס, וממשיך פנימה לתוך המקדש, והם כוללים עמודי ענק ופסלים ענקיים - שהם מופת בתחום ההנדסה.

עדיין לומדים מהן

אין ספק שאנחנו עדיין חוקרים היטב את הפרויקטים השונים בתחום ההנדסה האזרחית במצרים העתיקה. מדובר על תחום שעדין מושך חוקרים רבים, וסתם תיירים סקרנים. גם אתם יכולים לקרוא כמובן על הפרויקטים השונים, ולהתרשם מהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה